Warby Parker הוא עסק שהוקם בשנת 2010 על ידי ארבעה חברים. המטרה שלהם הייתה להפוך את תעשיית המשקפיים לנגישה יותר מבחינת מחיר ונוחות, הם השקיעו בסחורה ובבניית העסק שלהם והתחילו למכור.
אבל כבר בהתחלה נתקלו במספר בעיות עיקריות: WARBY PARKER התקשתה להתחרות בענקיות ענף המשקפיים ששלטו בשוק, כמו רשת Luxottica, ולכן ניסתה מגוון טקטיקות ודרכים לבלוט, היריה הזאת לכל הכיוונים גרמה בדיוק להיפך, לחוסר בהירות במיתוג שלה.
וכמו כדור שלג, החוסר בהירות הזו גרמה למטרות שלה להיות לא ממוקדות, היה להם קשה להגדיר מה בדיוק הם רוצים להשיג בשוק התחרותי הזה.
בעיה נוספת הייתה נוכחות דיגיטלית חלשה הם כמעט לא נכחו בדיגיטל בתחילת הדרך, באינטרנט או ברשתות החברתיות. בעיקר פרסמו בפרינט ובאופן מקומי.
אם בדיוק נתקלת בתקיעות הזאת בעסק שלך, כדאי למפות את הבעיות העיקריות שגורמות לתקיעויות. עסק שתקוע בשלב האסטרטגיה שלו, בד"כ הבעיות שלו יהיו:
חוסר בהירות במטרות - חוסר ניסיון, עומס במידע וחוסר במידע חיוני, מפריעים לעסק להגדיר את המטרות שלו בצורה ברורה ומדידה, ואז העסק חווה קושי בקבלת החלטות אפקטיביות וביצירת תוכנית פעולה ממוקדת.
מיתוג לא ממוקד - חוסר בהבנה מדוייקת של קהל היעד וחוסר במשאבים ליצירת זהות מותג מקצועית מביאה לכך שהעסק מתקשה ליצור מותג ברור ועקבי , וזה מה שמוביל למסר מבולבל ולחוסר אמון מצד הלקוחות ולקושי בזיהוי של המותג בשוק התחרותי.
נוכחות דיגיטלית חלשה - חוסר בכישורי שיווק דיגיטלי ו/או חוסר בזמן ובמשאבים שלא מאפשרים להצליח, לבנות נוכחות חזקה ומכובדת ברשתות הדיגיטליות ויוצרת קושי בהגעה ללקוחות פוטנציאליים וביצירת קשרים משמעותיים עם הקהל.
חוסר הבנה של הקהל היעד - בד"כ בעקבות חוסר במחקר שוק וחוסר בניתוח נתונים קיימים העסק מתקשה לזהות את הצרכים, הרצונות והערכים של הלקוחות הפוטנציאליים. כתוצאה מכך המסרים השיווקיים לא מדויקים ופרסום מבוזבז שלא פונה לקהל הנכון.
מחקר שוק לא מקיף - כשהעסק לא מבצע מחקר שוק מעמיק, נוצר חוסר במידע קריטי שמשפיע על החלטות שיווקיות שמבוססות על הנחות (שלא מדוייקות) ולא על נתונים מוצקים. אם בעל העסק עושה מחקר טוב על הלקוחות שלו, סיכוי סביר שיגלה שרב הלקוחות לא חושבים בדפוס המחשבה שלו, והתפיסות וההחלטות הן לעיתים קרובות שגויות מאד בהתאמה לקהל היעד.
שינויים בשוק ובטכנולוגיה - השוק והטכנולוגיה מתפתחים מהר, והעסק מתקשה לעקוב אחרי מגמות וטרנדים ולהתאים את עצמו ומתקשה במתן מענה לצרכים משתנים של הלקוחות.
כשלך בעל העסק יהיה ברור מה האסטרטגיה של המותג שלך ומה המסר המרכזי שלו יהיה לך קל מאד לשווק אותו בצורה הכי טובה.
עם אסטרטגיה ברורה וממוקדת ע"י הגדרת מטרות ברורות ומדידות ותוכנית פעולה מפורטת יתקבל כיוון ברור לעסק וקבלת החלטות אפקטיבית.
שפת מותג מתאימה פיתוח זהות מותגית קוהרנטית, מסרים מרכזיים המתקשרים ערך ייחודי. ויצירת מותג ברור ואמין שמושך את הקהל הנכון.
שיפור הנוכחות הדיגיטלית באמצעות יצירת תוכן איכותי ומעניין, אופטימיזציה למנועי חיפוש, ניהול קהילות ושיתופי פעולה. הגדלת החשיפה ברשת, יצירת קשרים משמעותיים עם הלקוחות ובניית אוטוריטה בתחום.
נחזור לWarby Parker הם עצרו באמצע הדרך לחשיבה, ובאמצעות אסטרטגיה ברורה התמודדו עם כל הקשיים שלהם והתחילו לצמוח מאד. הם בנו שפת מותג מתאימה, ידידותית ושמחה, הציבו ערכים וסיפור סביב המותג, שמתקשר למוטו שלהם: "עיניים שמחות עם יותר כסף בכיס" וביחד עם שימוש מושכל בשיווק דיגיטלי Warby Parker הצליחה לנסוק ולבסס את עצמה ככוח משמעותי בשוק המשקפיים האופנתיים.
WARBY PARKER עם אסטרטגיה ברורה וממוקדת הציבה מטרה ברורה: לספק משקפיים אופנתיים ואיכותיים במחיר נגיש, עם דגש על חוויית קנייה נוחה ומותאמת אישית.
היא יצרה תוכנית פעולה של מודל מכירה ישיר לצרכן דרך אתר אינטרנט, המבטל את הצורך במתווכים ומוזיל את המחירים. זה המסר שהיא שדרה כל הזמן ללקוחותיה וכך כבשה את השוק.
פתחה זהות מותגית מתאימה לאסטרטגיה, מותג עם סגנון אופנתי, מודרני וידידותי לסביבה.
חזרה כל הזמן על המסרים המרכזיים שלה: "משקפיים איכותיים במחיר נגיש, עם שירות לקוחות מעולה."
השקיעה בתוכן איכותי: היא הציפה את הרשתות בתוכן רב, דגלה בטקטיקה בשימוש במודלים של "נסה לפני שתקנה" ופרסום באמצעות בלוגים, סרטונים ופוסטים ברשתות החברתיות.
SEO ושיווק דיגיטלי: אופטימיזציה של האתר שלה למנועי חיפוש ושימוש באסטרטגיות פרסום ממוקדות ברשתות החברתיות.
ניהול קהילות: יצירת חיבור חזק עם הלקוחות דרך פלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, ושירות לקוחות אישי ומהיר. Warby Parker הצליחה להשתמש ברשתות החברתיות בצורה אפקטיבית להגדלת המודעות למותג, ליצירת קשר חזק עם הלקוחות, והדגשת הערכים והמסרים המרכזיים של החברה. הפעילות ברשתות החברתיות הייתה כלי מרכזי בהצלחה ובצמיחה של החברה.
היא השתמשה בתמונות וסרטונים איכותיים כדי להציג את המוצרים שלה בצורה אטרקטיבית ואופנתית, סטוריז מאחורי הקלעים, עריכת תחרויות והגרלות שדרבנו את העוקבים לשתף תוכן ולהגיב לפוסטים.
החברה אפשרה ללקוחות לנסות את המשקפיים באופן וירטואלי דרך הפלטפורמות הדיגיטליות שלה, כך שהלקוחות יכלו לראות איך המשקפיים יראו עליהם לפני הקנייה.
היא עודדה לקוחות לשתף תמונות שלהם עם המשקפיים החדשים, והבלטת התמונות הללו ברשתות החברתיות של החברה.
בעקבות אסטרטגיה ממוקדת וברורה:
אם גם העסק שלכם תקוע, אסטרטגיית מיתוג נכונה שתוציא אתכם מהתקיעות הזאת דורשת התמקדות במטרות ברורות, פיתוח שפת מותג מתאימה ויצירת אוטוריטה בשוק. באמצעות צעדים אלה, ניתן להתגבר על המכשולים ולפתח נוכחות מותגית חזקה וברורה שתסייע לעסק לצמוח ולהצליח.
אנחנו כאן לעזור לעסק שלך להתרומם ולפרוץ גדרות, להפוך למותג מוביל!
מנהלת סטודיו בומרנג, מומחית לאסטרטגיית מותג, מובילה מותגים להצלחה ע"י פיצוח מסר מותגי קולע וקל לשיווק. ומספקת מעטפת שיווק מלאה ומקצועית למותג מצליח.
קבלו עדכון למייל בכל פעם שנפרסם מאמר חדש במגזין
בקרוב:
קבוצת וואצאפ שקטנה עם פעילויות מתוזמנות למותגים נחשקים ומלאי עניין. כאן יהיו סקירות על מותגים מעניינים, השראות ושיח מתוזמן. בואו. יהיה סופר מעניין.