לפעמים, רגעים יומיומיים פשוטים יכולים ללמד אותנו שיעורים עמוקים על החיים, לאחרונה חוויתי רגע כזה עם הבייבי שלי, בן שנה וחצי, והוא הדגים לי בצורה מושלמת את כוחו של הצבע והשפעתו על התנהגותנו.
ביום חם אחד, הוא ניגש אלי עם כוס ביד וביקש לשתות. שלא כהרגלי שמתי לו מים עם טיפ טיפה סוכר, הוא לא שם לב ששמתי את הסוכר, והתעקש וסירב לשתות. הוא אמר לי שוב ושוב "סוכר, סוכר", רומז שהוא רוצה שתיה מתוקה. ניסיתי לשכנע אותו, אך ללא הצלחה. לבסוף, שמתי לו בכוח טיפה מהמים המתוקים בפה. הוא טעם והבין שהם מתוקים, ומיד נרגע והתחיל לשתות בשקט, ואני נותרתי להרהר על החשיבות של צבע ומראה בחיים שלנו.

כמה שהצבע משפיע על הרצונות שלנו...
הצבע של המיץ או כל משקה מעורר אצלנו חשק ופותח את התאבון. זה נכון לתינוקות כמו שזה נכון למבוגרים. אנחנו באמת אוכלים ושותים עם העיניים לפני שאנחנו מכניסים לפה. הצבעים והמראה בצורה החזותית שלהם משפיעים דרמטית על הרצון שלנו לצרוך משהו, וכשאנחנו רוכשים מוצר, שרות או מזון החושים שלנו מעורבים בתהליך הרכישה באופן אקטיבי מאד.
הסיפור הזה מתחבר מושלם למה שאני עושה בעסק שלי. בכל יום אני מכניסה צבע, טעם וחיים לעסקים באמצעות עיצוב ותוכן איכותי. אני עוזרת להם למשוך לקוחות מרוצים שאוהבים את מה שהם רואים, ממש כמו שילדים נמשכים לסוכר. בגלל שצבעים הם כלי רב עוצמה שיכולים לעזור לנו להשפיע על התנהגות אנושית. על ידי הבנת פסיכולוגיית צבעים, אנו יכולים להשתמש בהם בצורה יעילה יותר בשיווק, בעיצוב ואפילו בחיי היומיום שלנו.
ההשפעות האלה של הצבעים הן מורכבות ויכולות להשתנות בהתאם לאדם, לתרבות ולסביבה. עם זאת, אפשר לקחת את הפסיכולוגיה הזאת ולהשתמש בצבעים בצורה יעילה בשיווק, בעיצוב ואפילו בחיי היומיום שלנו.
חשבו על קהל היעד שלכם. מה הם הרגשות וההתנהגויות שאתם רוצים לעורר אצלם?
בחרו צבעים המשלימים את המותג שלכם. צבעים צריכים להיות עקביים במסרים שהם משדרים בכל ערוצי השיווק שלכם.
השתמשו בצבעים במתינות. שימוש יתר בצבעים בוהקים או חזקים עלול להיות מעיק ולגרום ללקוחות להתעלם מהמסר שלכם ולסלוד מהמותג.
שימו לב להקשר. אותו צבע יכול להשפיע בצורה שונה בהתאם לסביבה שבה הוא משמש. (תכונות הצבעים וההשפעה שלכם שווה התייחסות בנפרד)
מיתוג נכון של עסק שנעשה מתוך מחשבה ואסטרטגיה של התנהגות הלקוחות שלכם מול המותג עם עיצוב מרשים ותוכן מושך יכולים לעשות את כל ההבדל. אז כשאתם חושבים על העסק שלכם, זכרו את הסיפור על הבייבי שלי והמים המתוקים. לפעמים, רק טיפה של צבע יכולה לשנות את גורלו!