-האתר בהרצה, תכנים יעלו בקרוב -

054-7543697

ההון האנושי הוא המותג - המשאב החשוב ביותר בכל עסק
המציאות החיצונית היא השתקפות של עולם פנימי. זה נכון גם לארגון. כמו שידוע שעסק מגיע עד גובה התודעה של בעליו. מותג שנראה מבולבל החוצה – משקף בלבול פנימי. מותג שנראה בהיר, נועז ואחיד – לרוב משקף בהירות פנימית בקרב המובילים שלו. וגבולות הגיזרה האפשריים עבור המותג, לגמרי תלויים בגובה התודעה שלו

03/06/2025

תמונה שמתארת את הרעיון של הון אנושי. איש שיש בראשו סימן דולר

ההון האנושי הוא המותג - המשאב החשוב ביותר בכל עסק

בעולם בו מותגים מתחרים על תשומת לב, על האמון ועל הלב, הנכס היחיד שבאמת אי אפשר להעתיק או לשכפל בשום דרך, הוא האנשים.
זה נשמע פשוט, אבל ההבנה הזו משנה את כללי המשחק: לא הלוגו קובע, לא השפה הגרפית, אלא האנשים שנושאים את המותג בגופם, בקולם, בנוכחותם, הם אלה שנושאים על גבם את כל התפאורה.

האנשים הם התשתית. לא רק הביצוע.

מותג הוא הבטחה רגשית.

אבל ההבטחה הזו מקבלת חיים דרך התשוקה, החזון והכישרון של בני האדם שמרכיבים אותו. כל עובד הוא “נקודת מגע” של המותג עם המציאות. וכל נקודת מגע כזו היא בחירה בין להדהד את מהות המותג, או לבנות באמת את הסיפור.

לכן, השקעה בהון האנושי היא לא רק משימת HR אלא משימת מיתוג.
ובדיוק כאן המותג מתממשק לעולם ההתפתחות האישית.

עקרון ה”רוח אל החומר”: הבשלה פנימית לפני מיתוג חיצוני

המציאות החיצונית היא השתקפות של עולם פנימי. זה נכון גם לארגון. כמו שידוע שעסק מגיע עד גובה התודעה של בעליו.
מותג שנראה מבולבל החוצה – משקף בלבול פנימי. מותג שנראה בהיר, נועז ואחיד – לרוב משקף בהירות פנימית בקרב המובילים שלו.
וגבולות הגיזרה האפשריים עבור המותג, לגמרי תלויים בגובה התודעה שלו.

כלומר, הזהות העסקית לא נוצרת רק במשרד המיתוג. היא נוצרת קודם כל בחדרי ההחלטות, בתרבות הפנימית, ברמת ההתפתחות האישית של המנהלים.

מיתוג מתחיל בבני אדם שיודעים לאן הם הולכים

בתהליך בניית חזון אישי מתחילים מהסוף: “איך ייראו חייך בעוד 10 שנים?”
זו אותה שאלה שהמותג צריך לשאול: איך נרצה שיתפסו אותנו בעוד עשור? איזו טרנספורמציה אנחנו רוצים לחולל?

אבל כדי שזה יקרה, נדרש משהו קודם:
אנשים בתוך הארגון צריכים לדעת איפה הם בתוך התמונה הזו.
כשאנשים מרגישים שהם בונים את עתידם האישי דרך המותג, הם מתמסרים, מקרינים ודבקים בזהות הארגונית. הם המותג.

הצעת ערך אמיתית לעובד: מיתוג שמחובר לתהליך אישי

המותגים שהכי מצליחים היום, הם אלו שמציעים לעובד ערך גבוה יותר ממשכורת, הם מציעים מסע.
צמיחה. זהות ושייכות.
ארגון שמאפשר לאנשים לחלום, לגדול, להתפתח, ייהנה ממחויבות עמוקה וממיתוג אמין ואותנטי.

כי בסופו של דבר, כשאדם יודע לאן הוא הולך, הוא ברור, נעים, ומהדהד ערך.
וזה כל ההבדל בין עסק ממותג, לבין מותג חי.

מותג מנצח במגרש של הגדולים

כותבת המאמר: רבקה זילבר

מנהלת סטודיו בומרנג, מומחית לאסטרטגיית מותג, מובילה מותגים להצלחה ע"י פיצוח מסר מותגי קולע וקל לשיווק. ומספקת מעטפת שיווק מלאה ומקצועית למותג מצליח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אסטרטגיית מותג ושיווק דיגיטלי חכם, הרשמה לניוזלטר

אל תפספסו תוכן מעניין

קבלו עדכון למייל בכל פעם שנפרסם מאמר חדש במגזין

בקרוב:

בונים מותג PREMUME

קבוצת וואצאפ שקטנה עם פעילויות מתוזמנות למותגים נחשקים ומלאי עניין. כאן יהיו סקירות על מותגים מעניינים, השראות ושיח מתוזמן. בואו. יהיה סופר מעניין.