מחקרים מראים שצרכנים מוכנים לשלם עד פי שלושה יותר עבור מוצר שנתפס כפרימיום. זה נכון במיוחד בעידן שבו אנשים קונים לא רק מוצר, אלא זהות וסטטוס. כשאדם קונה שעון רולקס, הוא לא קונה רק מכשיר למדידת זמן - הוא קונה תחושת הצלחה, יוקרה ואיכות בלתי מתפשרת.
בעולם המותגים, המילים "יוקרה" ו"פרימיום" לעיתים נתפסות כשקולות, אך הבדל ניכר מתקיים ביניהם. שני המונחים מבטאים רמה גבוהה של ערך, איכות, ועיצוב, אך הם עושים זאת בדרכים שונות ומייצגים חוויות שונות עבור הקהל.
עד כמה מיקוד באסטרטגיה יכול להכניס מליוני שקלים לעסק
עסק המתקשה להתקדם, לעיתים הבעיה שלו כבר בשלב האסטרטגיה. לרוב הוא נתקל במכשולים כמו חוסר בהירות במטרות, מיתוג לא ממוקד או נוכחות דיגיטלית חלשה.
ננסה לראות כאן כיצד ניתן לפתור בעיות אלה בעזרת אסטרטגיה בהירה, פיתוח שפת מותג מתאימה ויצירת אוטוריטה בשיווק דיגיטלי.
ביום חם אחד, הביבי שלי ניגש אלי עם כוס ביד וביקש לשתות. שלא כהרגלי שמתי לו מים עם טיפ טיפה סוכר, אבל הוא התעקש וסירב לשתות. הוא אמר לי שוב ושוב "סוכר, סוכר", רומז שהוא רוצה שתיה מתוקה.
מתכון קסום לבניית בלוג באתר שבונה את האוטוריטה המקצועית שלך
על גבי ענן עשוי מקצף, בלב יער שומם ורב מימדים, התגלתה בקתה קטנה עשויה מעץ עם גג רעפים. בתוך הבקתה, התגוררה קשישה בשם זעתרת, ששלטה באמנות קסומה ועתיקה: כתיבת מתכונים.
זה לא סיפור על אופנוע, זה סיפור של דרך חיים. הדרך שבה מותג יוצר קשר רגשי עמוק עם הלקוחות שלו, כמעט בלי לדבר על המוצר. הוא משכיל לבנות עולם תוכן ייחודי וחזק, עוצמתי ומחבר, ואפילו מרדני ופרובוקטיבי.
תארו לכם שאתם פונים לרופא שיניים, ראיתם מודעה שלו בעיתון, היא מקצועית, משכנעת, וניכר שהגרפיקאי עשה עבודה טובה. המרפאה קנתה את אמונכם והגעתם לטיפול.
כבר מחוץ לדלת אתם מתחילים להתבלבל קצת, משהו לא כ"כ נראה לכם...